Toka!

Dom senaste dagarna har vi varit mycke ute i skogen, de är ju så underbart!
Körde vårt första uppletande för 2 dagar sen, hej och hå va roligt hon tyckte det va! Vallade upp en korridor på 3*10 meter gömde en boll och släppte Thea som for som en projektil genom skogen, kallade in och då fattade hon att det bara är där jag hade gått som hon skulle leta! Gjorde 2 skick med boll och ett med pinne. Superduktig tjej! 

Igår så la jag årets första viltspår :) trodde att hon skulle vara med taggad än hon var... men spårade lungt och fint, hade lite problem i vinklar men redde ut de till slut. Där jag lagt spåret va det rätt öppen skog och det blåste ordentligt + att hon är lite ringrostig, nåja hon gjorde det bra! Bubbas fick också spåra för första gången i sitt liv la lite korv i spåret och han va nyfiken och hittade slutet, lite mer träning så trillar nog poletten ner.

PÅ kvällen så åkte jag och några vänner in till stan och festade eller rättare sagt dom festade och jag körde bil... hade en rolig nykter kväll och dansade tillochmed man kan faktiskt dansa nykter även om det går lite knackligare ;) kom hem 04 och skulle upp kl 11 för att baka till avslutingen på Etologikursen, tur att det finns färdigt att köpa på Ica :D

Ikväll så har vi varit i Nordmaling för kursstarten i agility fortsättningskursen, ett härligt gäng med bara smallhundar :) Kul att vi ligger ganska jämt i nivå och att vi inte är så många. Kursledaren såg bara nöjd ut!
Thea va helt GALEN! Ojojoj va hon tycker att det är roligt med agility, hon är så självsäker så jag kommer att kunna visa henne banskisserna i framtiden och hon springer banan själv :) Varför ska man ha en matte som springer med och stör tycker hon :)
Skulle hoppa en liten kombination med hinder, tunnel, hinder böjd tunnel och tillbaka samma väg. Satte Thea tog av henne halsbandet och hon for iväg och tog hinderna på egen hand :) For iväg och badade i ett äckeldike också :) Jaja tålamod är en Russellägares bästa vän ;)
Va en massa kanadagäss ute på åker så jag hoppas hoppas att dom inte är kvar nästa vecka för då lär ju inte snövallen som skymde sikten dit ut vara kvar... och Thea lär ju inte hålla sig på banan då heller!

Nästa vecka så åker jag och (förhoppningsvis) Marlene ner till Åsah i Virsbo för att hälsa på Magi, spännande spännande! Längtar!!
Nä nu ska jag sova! Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0