National

Dags för en uppdatering? Var ner till Lindesberg i helgen för att tävla KM i lydnad och agility. Gick åt skogen kan man väl säga... Thea är väl inte den mest träningsvilliga när hon löper. Jag tävlade i agilityloppet men det gick så dåligt så jag strök mig i hopploppet, hon gick banan nästan, jag fick tjata på henne för att hon överhuvudtaget skulle hoppa hinderna :/
Lydnaden då? Vi hade en älg som publik... Inte för att det gått bättre utan den men det va lite kul :) Jag avbröt efter linförigheten då hon inte ens lyfte rumpan ur backen när vi skulle göra läggande under gång...

På tordagen så va vi iväg till Surahammar BK för att träffa Maria och Diezel :) Skitkul att se dom igen!
Brorsan va väl nästan dubbelt så stor som Magi. Det första han sa när han såg Magi va "Tjenare syrran! Kommer du ihåg det här greppet?" 


Magi var måttligt road...


Men han va ganska rolig ändå

'
Och man kan ju faktiskt bitas tillbaka :)




Diezel och Thea fann varandra, det va äkta kärlek!


Thea gillar att bitas i rumpan...

;)


Projektet att få båda att se bra ut på bild gick väl... sådär...










Maria och Diezel

Min moster och hennes Russla va så duktiga på Agilityn, hade inte tränat alls på över ett år, och fixar ett felfritt (?) lopp




Magi försökte charma Ash :)


Var och tittade på lite grytträning


Det var grymt varmt på utställningsdagen och min nya bur var guld värd! Hundarna fick bada regelbundet hela dagen för att inte bli för varma... Magi bara plaskade ut i vattnet och simmade direkt... det brukar hon inte göra i vanliga fall.


Snygg?? Nä inte särskillt, men funktionell istället :) Kom 2a i Tracking Class efter att Linda tvingat ut mig i ringen, jag tyckte ju att det va rätt onödigt att ställa eftersom vi ändå inte hade nån chans... tjii fick jag. Tracking Class är för alla som har ett första pris i Ökl viltspår.

På lördagen va det grillfest på kvällen, hade riktigt roligt och träffade många härlig människor!
Längtar redan till nästa år!
Hemresan då? Jo lyckades ju få punka där nere, som tur var hade jag ett reservdäck i bakluckan, gick bra att köra på det också. Åkte från västerås 23.30 på söndag kväll och kom hem till Vännäs 16.00 måndag eftermiddag, va så trött och slut (kan ha berott på lördagens grillfest) så jag fick stanna flera gånger och sova för att inte köra av vägen,  men jag tog mig hem och det är ju huvudsaken!
Nu är det inte länge kvar till vi ska ner igen, Hyzzläger, ska bli såå roligt!

Ikväll har vi spårat. Magi fick ett leksaksspår, gick ganska bra, måste ha längre liggtid så hon inte flänger runt så mycke. Sen åkte vi till en fotbollsplan där jag la ett "apellspår"  åt Thea, hon spårade så jäkla bra! Trots att de var några ungar på planen brevid och sparkade boll (hon är bolltokig) så kunde hon koncentrera sig och göra ett kanon jobb! Ungarna hade även varit och gått och spelat över spåret, nemas problemas!
Magi fick ett spår också över gräs och upp på asfalt, spårade på gräset men tyckte at det var lite konstigt att det blev asfalt och spårade bitvis, stod mest och funderade på vad vi höll på med :) Poletten trillar nog ner med lite träning.
Sen lekte jag coh Thea lite lydnad och hon va skittaggad, varför kunde hon inte ha varit så i fredags för?


Kommentarer
Postat av: Hyzzmormor

Ses om två veckor!!! Fixa däcket innan dess men man får ju inte punka två ggr. samma sommar eller???! JO det kan man!

2010-07-16 @ 17:43:48
Postat av: sandra

haha nä vi får hoppas det, vi ska ta Marlenes bil ner och hon är ju lite oturförföljd har jag hört ;)

2010-07-16 @ 20:50:30
Postat av: Mögel-Åsa

Hmm, får samma otursvibbar från vår andra norrlänning... punka?!?



Både sorry och grattis till rasspecialen!



...och vilka fina bilder på ungarna. Diezel är just nu på kurs för Eva Bodfält...

2010-07-16 @ 21:40:53
URL: http://www.kennelhyzz.se
Postat av: Marlene

Hehe, min gröna bil har (nästan) aldrig varit ond på mig, bara lite ledsen för att jag inte lagat den så nog tar vi oss ner alltid ;) Härliga bilder, och ja Thea är den snyggaste JR jag känner :P

2010-07-17 @ 17:13:12
URL: http://www.mafomy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0