Nattblogg

Är nu inne på min 5:e jobbnatt, 2 nätter till sen är jag ledig! Jag skulle igentligen bara jobba 3 nätter, men så ringde dom på Torsdag kväll för han som skulle jobba hade inte dykt upp, lite långa ledningar här ibland eftersom han tydligen sjukanmält sig men ingen att ringt ut vikarie, så då passar jag på att jobba eftersom jag tagit ledigt nästa helg, det är ju kennelläger! :D
Känner mig lite less just nu och vill bara hem till min varma sköna säng. Tur att de är rätt lugnt här på nätterna.

Hur går det att sova med hundarna på dagarna då? Jo det ska jag berätta, Magi brukar väcka mig vid 11 typ för då tycker hon att vi definitivt har sovit klart, och för att verkligen framföra sin åsikt i den frågan så har hon tuggat ett hål i ena hörnet på min nya fina säng :( för om man äter upp sängen så kan hon ju inte sova, smart valp det där... att skälla brukar hon också tycka är effektivt, tur att hon är söt...


Men ja e int bitter, jag har ju faktiskt lyckats hålla mig vaken alla nätterna utan större problem.

På min lediga tid så spårar vi och trixar lite, hon äääääälskar att spåra, vilket resulterar i att det går väldigt fort, och hjärnan hinner inte med.
Sen har äntligen poletten ramlat ner när vi tränar ligg och hon bjuder på väldigt fina snabba ligg så det bara smäller i golvet, lite skillnad om man jämför dom båda, Thea gör saker i sin takt om man säger så :) Ingångar har hon också greppat och följer mig i sidled bakåt och framåt. Hon kommer alltid i ingångsställning och tigger godis på promenaderna.
Hon har också börjat bli så stor nu så hon kan hoppa upp i både soffa och säng själv, så varje gång vi kommer in efter att ha varit ute så rusar hon upp i soffan och upp på bordet :) När jag satt och åt häromdan så small det bara till så hade hon hoppat jämnfota upp på bordet... som sagt det är tur att hon är söt :D
Nä nu ska jag gå och läsa en bok, Kontaktkontraktet, vi får väl se hur mycket som fastnar i min (för tillfället) inte så intelligenta hjärna...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0