Sol&Bad

Övertalade mig själv som sagt och åkte iväg och köpte en kamera, så nu blir det bildbombningar i bloggen i fortsättningen :)

Marlene kom hit igår för att kika på nattsök tävlingen på Vännäs Bk. Jag skulle valla elitruta och skriva för lydnadsdelen. Ett rejält träningspass blev det i väldigt kuperad terräng och uppför nästan hela tiden.
Hela tävlingen beräknades vara klar ca 02.00 men eftersom det bara var en elithund som fick fortsätta efter söket så va vi klar med eliten ca kl24, då hade Lägre och Högre börjat i sökrutan... blev nog en lång natt för dom.
Jag och Marlene for hem och tog en mysig nattpromenad innan vi somnade 02.30.

På morgonen styrde vi iväg till badstranden, "tyvärr" för varmt för att lägga några spår så hundarna fick bada&simma istället, Fokus tog den uppgiften på fullaste allvar och bodde i vattnet hela dagen :)
Magi plaskar också på men bara så hon har mark under fötterna en favorit är dock att hoppa från bryggan


Åhh HOPP!


Upp igen...


Weeiii!


Ibland kan det gå lite vilt till...


Men så kom han på den geniala idén, om man springer ner i vattnet så kan hon inte bitas ;)


Efter lite om och men fick vi till ett gruppfoto.


Lite "kärringgympa" Upp å sträck!!


Leka lite till...


Det är jobbig att behöva underhålla så många tjejer...


Fokus funderar på att ta sig ett dopp


Och bita mig i foten...


Thea tittar helst på medans dom andra leker.




Myran håller koll så att dom andra sköter sig.




Ett försök att ta sig upp...


Och sen kasta sig ut!


Puss puss







Efter några timmar började det komma så mycke folk så då drog vi hemmåt efter en mycket trevlig dag :)

När man har fotat över 500 bilder så är det svårt att begränsa sig...

Lite extrabilder på Magi och Thea ;D Gii är så rolig att fota, hon blir så söt på varje bild!









Visst är hon lik Redo?








Magi hittade den här sötnosen och bestämde sig direkt för att hon ska bli eftersöktshund på döda sorkar när hon blir stor! Snuskvalp sa jag då...






Magi 13 veckor.









Kommentarer
Postat av: Marlene

Haha ser ut som att hon hoppar galet högt om jag inte visste bättre :D



Men kvinna ta bort bilden! Ser ju ut som jag har shrek på magen!!!

2010-07-04 @ 02:19:59
URL: http://www.mafomy.wordpress.com
Postat av: Jill & Kid

Så jäkla söt!! Fina bilder!!

2010-07-04 @ 07:06:25
URL: http://hundarnaojill.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0