Sömnlöst

Vad Magi hade för sig inatt det vete gudarna, men hon var rätt billig när hon inte blivit tyst och somnat där vi 05 draget. Tog ut henne för tredje gången och lät henne springa lite lös på gräsmattan, överskottsenergi var bara förnamnet, hon stod på stället och bara snurrade, gjorde rivstarter med en ragg så stor så hon mer liknade en katt än en Kläpp, trots att jag inte var på mitt bästa humör så kunde jag inte låta bli att skratta åt henne, skulle ha haft med mig kameran! Fick efter det sova fram till 12.30 då hade vi pusskalas med lite piercing av min näsa och allt var förlåtet ;)
Har beställt en bur som jag hoppas kommer så fort som möjligt ifall det blir fler sådana här nätter...

Thea har börjat löpa idag, vi som ska iväg på stora Russell helgen om 1½ vecka och tävla Agility och Lydnad. Eftersom det inte är officiellt så får vi tävla ändå så vi gör ett försök, Thea är dock väldigt slö som alltid vid löp...

Var och tävlade agility igår och det gick bra, jag är nöjd, hon stannade och nosade på slalomet så jag va tvungen att ta tag i henne tror att jag blev diskad, men kan inte se att hon diskar mig på filmen... om inte så är det ett nollat lopp (stannade inte till prisutdelningen) andra loppet gick hon ur slalomet och rev ett hinder så 10 fel.
Som sagt så va hon väldigt seg och inte alls så snabb som hon brukar vara... skönt att veta att det beror på löp iaf!
Nathalie filmade men det va så mycke mygg och knott så därför ät det lite skakigt och uppdelat i två delar
Första loppet del1 http://www.youtube.com/user/magithea#p/a/u/1/8q16SUpPJxU
Del2 http://www.youtube.com/user/magithea#p/a/u/0/feglxySexq0
Andra loppet http://www.youtube.com/user/magithea#p/a/u/2/Fd2EDsblZ9s
Är jag blind eller?? Blir jag diskad i första loppet??


Min älskade lilla Giisen

Har idag varit ute på upptäcksfärd, ville hitta en bra sjö som man kan bada i med hundarna, alla sjöar häromkring ligger så nära vägarna. Men jag hittade ett ställe som var supermysigt och ganska enskillt och långt från vägen. Varmt var det också, hoppas på fint väder nu så jag också kan bada. Det syntes på Gi och Thea att det va lite skönare än i älven ;) Magi som bara brukar doppa tassarna hoppade från bryggan plaskade och sprang i vattnet. Så den badplatsen får klart godkännt av oss alla (plus att det fanns fina spårkogar i närheten) När kommer du hit Marlene?? :D

Imorgon ska jag in till stan och göra av med min lön... här ska införskaffas en systemkamera med motiveringen att lilla Gi bara är valp en gång ;) Jag är kung på att övertala mig själv :P

Kommentarer
Postat av: Marlene

Haha snygg övertalning! Hojta till om du är i stan, jobbar några timmar på förmiddan men sen gör vi gärna er sällskap :)



Sova i vännäs efter brukstävlingarna fr fre-lör och ägna lördagens förmiddag till spår och bad? Börjar jobba vid 16 på lördag...

2010-07-01 @ 00:38:57
URL: http://www.mafomy.wordpress.com
Postat av: Hyzzmormor

Det ska ju inte va' för "enkelt" att ha en liten kelpie-tjej!!! Utmaningar, du vet. Kram.

2010-07-01 @ 20:08:25
Postat av: Mögel-Åsa

Jag ska inte säga "vad var det jag sa" - det gör jag absolut INTE!!! Närå, sån är inte jag....:)



Bur är bra (bara det inte missköts). Jill och jag var på väg upp och skulle hämta "valp bortskänkes" men det var lite för långt upp och ingen hade egentligen tid - tur va?!? :):):)

2010-07-02 @ 09:33:06
URL: http://www.kennelhyzz.se
Postat av: Sandra

Haha vilken tur jag har... det var ett svagt ögonblick en tidig morgon hon var "valp bortskänkes" Nu är hon världens mest fantastiska igen (för det mesta iaf):D

2010-07-02 @ 12:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0