Valpbus+Agilitydebut

Idag åkte vi in till Umeå för att tävla Agility för första gången, jag är ju som vanligt alltid onödigt tidig (ca2tim) men träffade Sanna som har söta Joplin från Cukids kennel, såklart så skulle det busas så vi gick en sväng till en äng (rimmade:P) där dom fick busa ordentligt. Ganska stor storleksskillnad på dom båda Magi är ju jättestor brevid henne.








Söt Joplin

Magi ville ha ett close-up foto ;)


http://www.youtube.com/user/magithea#p/a/u/1/i3BULkMSdac

Tävlingen då? Diskad i båda loppen :/ Tog fel tunnel första loppet och vägrade komma ut ur tunneln andra loppet så då bröt jag. Nu blir det nosförbud!! Ska kleta tunnlarna full med blodpudding så hon kanske förstår att man inte får stanna och nosa... Jaja bättre lycka nästa gång!
Hon fixade slalomet båda gångerna iaf så nåt positivt lyckades vi med.

Film: http://www.youtube.com/user/magithea#p/a/u/0/Ixs-4w5WtFI

Tränade lite lydnad med Marlene efter tävlingen gick bara fint så hon får några pluspoäng ändå trots allt.
Har hittat det bästa belöningen av alla, PIPLEKSAKER, varför har jag inte tänk på att använda det tidigare?
Måste också lära mig att sluta när det går bra... men det är ju så kul när det går bra ju ;)

Imorgon ska jag in till stan och träna spår och upplet med Anette, sen på kvällen ska jag träffa Marlene ute på klubben och träna lite skott med Magi.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Ha ha vilken ragg på första bilden :D Magi ser ut som en biff i jämförelse, men 2 veckor är mycket att växa på!



Ja visst är det svårt att sluta när det går bra, det är jag duktig på att säga till andra men att göra det själv... näää, träna är som en drog! Man vill bara mer och mer :D

2010-06-16 @ 23:57:08
URL: http://www.mafomy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0