Resan till Magi

I Tisdags så styrde jag och Marlene bilen söderut för att hälsa på Kennel Hyzz. Resan ner gick super, va fort de går att åka bil när man har så trevligt sällskap :) Efter Marlene betättat om alla sina resupplevelser så va jag tveksam till att åka med henne men det gick då bara bra ;)
När vi kom ner till Virsbo så möttes vi av dom här söta:
Magi:


Vin Diezel:

Magi:

Många pussar blev det










Vilken härlig valp hon är! Nu återstår bara 3 veckor väntan innan hon flyttar hit!

På onsdagen var vi och spårade jag fick lägga ett spår åt Fokus och gå ett spår med mamma Hip-Hop oj va fint hon spårade, Magi har att brås på och de har Fokus också som gjorde ett jättefint arbete i spåret och fick in alla pinnar.
Kul att få se olika kelpar i olika åldrar arbeta!

Senare på eftermiddagen så åkte jag och Marlene in till Visbo för att träna lydnad med Jill. Se och lära medans Jill hjälpte Marlene med lite stegförflyttningar, FF, och kryp. Lite tips och ideér fick jag med mig därifrån som jag ska prova på Thea :)
Fick också prova att gå lite med Kidden, jättesvårt är det att gå med någon annans hund, men nyttigt.

På kvällen sen satt vi uppe och pratade (hund, vad annars) till rätt sent. Åsa hade lite "föreläsning" om vad jag ska tänka på sen när jag får hem Magi, mycke intressanta saker som jag ska lägga på minnet!

Sen på Tordagen så gosade vi med valparna innan vi åkte vidare mot Hedemora för att hälsa på Marlenes syster innan vi sedan åkte hemmåt.

Hur stora är oddsen att få se en Bäver på E4an? Inte några vattendrag så långt vi kunde se iaf...

Imorgon är de tävlingar i Umeå och Ida ska följa med mig som "moraliskt stöd"... hoppas att nerverna är lika lugna som sist!

Hittade en liten film på Magi också:
http://www.youtube.com/user/magithea#p/u/0/UkkQS3HVB08
sååå söt!

Kommentarer
Postat av: Marlene

Aaha! Härliga bilder, bara 18 dagar kvar :)



Tyvärr så har mitt arbete satt käppar i hjulet åt mig så tyvärr får jag inte se er tävla i morgon :( Skickar en spark i baken med tur åt er båda!

2010-05-07 @ 23:22:01
URL: http://www.mafomy.wordpress.com
Postat av: Mona med Kira och Niko

Halloj!



Visste inte att du hade en blogg. Vad spännande med kelpievalp! Inte länge kvar nu.

2010-05-08 @ 14:58:10
URL: http://hem.bredband.net/b126973/
Postat av: Mona

Snodde en av bilderna på Niko till min blogg. Hoppas det var ok.

2010-05-08 @ 15:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0