Agility

Idag har vi varit på Skultuna och tränat lite, det första vi ser när vi närmar oss planen är dom här:



Jaha det va den träningen, en liten jaktrussell går ju inte att ha lös då... men som om det inte var nog så stod det 4 rådjur ca 100 meter från agilityplanen. Jaja vi provar ändå och jag släppte lös den lilla vita och hon far som en projektil iväg för en liten uppfriskande jakt. När jag väl får tag i henne igen får hon en chans till som hon tyvärr missbrukade och det blev skamvrån för den lilla damen.

Tränade lite handling utan hinder med Magi och det funkar rätt bra, hon har inte riktigt fattat än men det kommer. Hon springer gärna med mig och tycker att det är rätt så lajbans.


Ett lyckat bakombyte :)


Bromsa!!


Springa fort fort!!


Gör sig redo och Fokus har tungan rätt i mun.








Full fart!



Vid de här laget har Thea suttit i skamvrån i ca 30 min och hon får en chans till att hålla sig i skinnet. Med Marlene som står och blockerar vägen ut till rådjuren med ett koppel att hota med om hon inte sköter sig så lyckas vi faktiskt med ett kort agilitypass och det gick riktigt bra! Tyvärr inga foton på Thea eftersom Marlene hade fullt sjå att hänga med oss ifall hon skulle få för sig att smita.





Sen var det dags för lite lydnadsträning och hundarna skötte sig jättebra. Körde lite FF med Gi och försökte få till lite svängar och det lyckades riktigt bra tillslut.
Hann lite med Thea också innan jag var tvungen att åka på infomöte inför plugget på Måndag.

Imorgon ska jag på en kort arbetsinterjvu på bemanningen i V-ås, tyvärr glömde hon att säga vart vi skulle träffas så jag hoppas att jag får tag i henne imorrn! Hur gör man annars? Det ger ju inte så bra intryck om man inte skulle dyka upp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0