Valpar!!

Kl 16 ringde Linda mig och meddelade att Thea hade börjat krysta, jag som precis hade gjort mat och höll på att tvätta kastade i mig maten och kastade ut tvätten och åkte iväg. Jag möttes av en mycket glad Thea som glatt visade mig vart hennes valplåda låg och gick direkt och la sig där.
Efter en halvtimme ungefär så var Linda tvungen att åka och hämta ungarna på dagis och vid det laget så hade en liten mörk blåsa kommit ut.
Jag fick lite snabba direktiv om hur man gör när valpen väl är ute innan hon drog iväg. Efter bara tio minuter så kommer den "riktiga" blåsan ut och jag ser 2 ben i den, ringer fort till Linda för att höra om det verkligen var normalt, och jodå dom kunde visst födas med rumpan först så inget felläge som tur var!
Fort gick det tills den var ute och Thea skötte allt själv , slukade moderkakan så fort så jag nästan fick dra ut valpen ur munnen på henne...
Resten av valparna kom med ungefär 30 minuters mellanrum och allt flöt på som det skulle.
6 valpar blev det, 3hanar och 3 tikar.
När sista valpen var ute kunde man se hur hon pustade ut och slappnade av och somnade. Det var som en speciell blick hon hade när allt var över, lite lättade kanske och väldigt stolt över sina små!
Lite bilder då :D

En lurvig hane, trefärgad med färg på örat och ögat


Thea myser med dom små


Den första tiken




En hane med två svarta öron




Den trefärgade tiken, ser ut som en bandit!


Den sista tiken

Vi har tänkt döpa dom efter tema och eftersom Haggis är en Skottsk import så blir temat Gaeliska ett vackert Skotskt språk.
En av dom ska heta Póg mo thóin, (uttalas- pog ma hojn) som betyder Kyss mig i arslet, finns det ett mer passande namn för en Russell?
Ett annat namn som jag älskar men som Linda fegar på är Sir Fuckaloth ;) Hur häftigt är inte det!?
Kom gärna med mer förslag!
Nu ska jag gosa ner mig med Gi som tycker att kvällen inte alls blev som hon hade tänkt sig, vi hade kursstart i grundkurs agility ikväll som jag missade...

Kommentarer
Postat av: Marlene

Pax för den sista tiken ;)



Den där tiken som ser ut som en bandit. Kan hon inte heta Bandit på Gaeliska?

2011-04-05 @ 23:14:04
URL: http://www.mafomy.wordpress.com
Postat av: Jill & Kid

GRATTIS! Ja håller med Marlene!

2011-04-06 @ 06:13:07
URL: http://hundarnaojill.wordpress.com
Postat av: Anette

Sandra Alla valparna var jättefina och jag tycker temat är himmla bra stå på dig om namnet det var väl supetufft hahaha

Anette

2011-04-06 @ 06:32:55
URL: http://www.activeassar.se
Postat av: Tina

Grattis! Jätte gulliga valpar och vad Thea var duktig!

2011-04-06 @ 07:25:33
Postat av: Kajje

ååh jättejättesöta!

2011-04-06 @ 17:41:30
URL: http://kajjekurr.blogspot.com
Postat av: maria o diezel

Grattis vilka sötisar,jag blir avundsjuk skulle oxå vilja ha såna söta....

2011-04-06 @ 19:01:00
Postat av: Nathalie

klart den ska heta sir fuckaloth hahah :)

2011-04-07 @ 02:38:53
Postat av: Rebecca

så söta ^^,

2011-04-07 @ 02:53:47
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Sandra, Thea&Magi

Tack så mycke allihopa!

Maria-Det finns sex stycken här, bara att välja och vraka ;)

2011-04-07 @ 12:51:22
URL: http://tejvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0