Kurs!

Det var alldeles för länge sen jag uppdaterade här. Vi har gått kurs för Maria Brandel i veckan och den var helt fantastisk hon var helt fantastisk och jag är såå nöjd! Hela gruppen som gick kursen hade alla kommit lite olika långt men alla satsade högt och tränade på ungefär samma sätt vilket var jättenyttigt för man lärde sig en massa bara på att se dom andra träna!
Vi började tisdagen med ett valfritt moment och alla valde fritt följ. Maria tyckte att det såg bra ut och att jag hade en bra grund att bygga vidare på. Hon har en tendens att komma lite långt fram och hon tyckte att jag gjorde rätt som bröt och placerade henne rätt så att hon vet i vilken position det lönar sig att gå.
På eftermiddagen valde jag rutan och fick en massa bra tips. Har redan provat lite och det verkar lovande :)
Dagen gick alldeles för fort och vi hann inte med nå mer.
På Onsdan så valde min bil alldeles passande att inte starta såklart. Men med lite tur och härliga vänner så löste det sig och jag tog mig till kungsör! Tack Sandra!

När jag kom fram så var jag väldigt uppstressad och hade missat genomgången, men vi skulle välja några moment att kedja, jag valde ett kort FF och en inkallning. Magi vart väldigt ofokuserad när jag förmodligen blev lite spänd och oförberedd. Men ändå ett kvitto på vad vi behöver träna vidare på= ingångar!! Hon har inte riktigt fattat att man ska komma in och sätta sig utan står gärna, nånting som sitter kvar efter mycke klossträning tror jag.
På eftermiddagen så körde vi valfritt moment, jag tog saktagåendet och kryp. Fick många bra tips även där och vi är på rätt väg :)
Vi tränade även apporteringen som gick bra, hon har bra tryck i sina gripandena, och kan springa fort med apporten. Fortsätta träna snabba gripanden kombinerat med hålla fast övningar.
Trots mina nerver och mitt obehag av att träna inför människor som granskar, så gick det jättebra och det kändes verkligen som att vi var ett team och hittade en bra känsla! :) Två väldigt inspirerande dagar och jag är grymt sugen på att träna nu!

Thea är dessutom parad för 3 veckor sedan imorrn. Hon har kräkts nån gång och vägrar äta just nu, ett tecken kanske? Hon är dessutom väldigt lugn och trött. Nån dag nästa vecka blir det UL skulle jag gissa. Spännande!
Den lyckligt lottade:

Strathearn Valley B
olt at Little Devil's "Haggis"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0