År 2010

Januari:
Började året med att åka ner till Västerås för att hälsa på Linda och samtidigt ta en tripp till Halvarsviken för att träffa Åsa och hennes hundar. Vart såklart väldigt förtjust i hennes hundar (och henne ;)) och en lång väntan börjar. Hip-Hop paras med Redo i slutet av månaden.

Hos Linda

Februari:
Startar lk1 officiellt för första gången med Thea 150.5 poäng lyckades vi skrapa ihop.
Träffade även Marlene för "första" gången.
Gick långa promenader i det vackra vädret med Bubbas och Thea. Oj vad jag saknar honom!

Bubbas

Mars
Var och tränade med Marlene för första gången för att träffa hennes hundar.


Den 30 mars föddes 2 valpar på Kennel Hyzz och det tog nog en hel dag innan jag fattade att det bara blev 2 och trodde att min chans att få en valp var obefintlig.
Men efter 2 dagar ringde Åsa och frågade om jag fortfarande var intresserad, gisses va gla jag vart då! 
Jag gick med ett leende på läpparna resten av dagen.
 

En liten Gi

April
Våren är här och vi tillbringar långa dagar utomhus.
Jag bantar för fullt och färgar håret rött.
Jag och Thea börjar en fortsättningskurs i agility.
Jag blir också förflyttad från jobbet eftersom jag och min brukare inte trivs ihop.




Maj
Inleder månaden med att följa med på Kelpieträff, där Marlene, Mona med Niko och Kelpien Mimmi (kommer inte ihåg namnet på matte) var med.
 
Några dagar senare åker jag och Marlene ner till Åsa för att träffa Magi för första gången.


Ömsesidig kärlek! :)

Jag och Thea tävlar också två lydnadsettor den första på 140.5 poäng.
Andra tävlingen så tar vi äntligen vårt 1a pris på 179.5 poäng och kommer 2a i klassen.



I slutet av månaden åker jag och Marlene åter igen ner till Västerås för att hämta hem Giisen.
Vi gosar med valpar, tränar lite spår och tränar lite lydnad.
Det var också här som vi började prata om flyttplanerna söderut mer seriöst.
Men viktigast av alls så åkte vi hem med världens bästa Gi


Magi anländer hemma med buller och brak genom att riva ner gardinstången och krossa två blomkrukor.


Gi och Thea blir direkt bästa kompisar.
Jag avslutar min diet efter att jag gått ner 22kg.

Juni
Vi spårar och leker med Anette och hennes hundar. 


Vi leker med Sanna och Joplin


Jag och Marlene har vårat träningsmaraton med Lydnad, spår, agility, och simning. Marlene går vilse och jag och Fokus räddar livet på henne ;) vi hade en skitrolig dag, 12 timmar var vi ute, kan det bli bättre!?

    

Jag och Thea tävlade inoff i agility.
Vi spenderade midsommar i Tavelsjö med våran husvagn hemma hos Camilla. Vi drack, grillade, spelade kubb och hade riktigt kul!
Dagen efter det åkte vi med husvagnen till örträsk för lite logdans, vi missade logdansen men dansade/trängdes när Riff Raff Ruff spelade istället.

Juli
Det visar sig att Gi älskar att bada och vi spenderar nästan varje dag i vattnet.


Vi är mycke ute vid havet



Fy vad jag längtar hem och till sommaren när jag kollar tillbaka på alla bilder!!

Vi var också iväg till National för utställning och för att bli klubbmästare i lydnad, tyvärr hade inte Thea riktigt samma mål. Hon löpte och hade ingen energi alls, så vi bröt både agilityn och lydnaden.
Hon fick sig iaf en rosett på utställningen

2a i Tracking class. En klass för hundar med ett första pris ökl viltspår,
där ska hundarna vara lite större.

Det var olidligt varmt hela helgen.
Vi träffade också Maria med Diezel en sväng


I slutet av månaden började jag på mitt nya jobb, semestern var slut!

Augusti
Vi börjar månaden med att åka söderut och tillbringa 10 dagar oförglömliga dagar i husvagn.
Vi var på kennelläger.

Redo
Vi badade, åkte runt och försökte hitta stället där vi ville bo när vi skulle flytta ner.
Gi blev också sjuk på resan och fick tillbringa en natt på Strömsholms djursjukhus.

Det var en ömklig Gi vi hämtade dagen efter.
  
Innan vi åkte hemmåt så var vi till Marlenes syster när hennes systerbarn skulle döpas.
I slutet på augusti flyttar Marlene söderut till ett torp som inte riktigt vart det drömtorp som hon hoppas på.
Jag får även min lägenhet såld.

September

Jag får lägenhet i Kolbäck brevid Marlene.
Planerar inför flytten, packar och städar och sista september går flyttlasset söderut.

Oktober

Pappa åker med ner och hjälper mig att flytta in i nya lägenheten.
Jag och Marlene åker till Tidaholm för Fokus MT, vilket han klarar med barvur.

Vi njuter i i det vackra höstvädret.
Tränar lite med Åsa, Danne, Johan och Marlene, får känna på hur det är att träna med flera som tittar på, inser att det inte är min starka sida!

November
Nathalie kommer och hälsar på i några dagar.
Vi åker till Kloten och tränar sök i mitten av månaden



Danne och Lee
Hade en riktigt trevlig helg och lärde mig jättemycke. Sök vill jag verkligen fortsätta med.
I slutet av månaden åkte jag hem i en vecka och hälsade på familjen.

Fick se en Kungsörn
En massa renar


Och träffa mitt ex och kusins nyfödda pojk


December


Förnedrad Kelpie

Firade jul med Nathalie, såg på bio och åt världens goaste mat på Jensen beafhouse, rekomenderas!
Firade nyår ensam med vovvarna, ingen av dom som brydde sig om smällarna. Åt kladdkaka och kollade på gamla Big Brother avsnitt.
GOTT NYTT ÅR!

2011
Vad ska man hitta på det här året då?
Jag hade som mål förra året att starta lk2 och ta viltspårchampionatet med Thea. Vi har inte gjort något utav det.
Så i år så ska vi
*Ta viltspårschampionat
*Starta lk 2
*Tävla agility gärna ta några pinnar i klass 1
Gå tävlingkurs i agility till hösten
Förhoppningsvis få en kull valpar


Magi
Allt beror på hur hon utvecklas men
*MH
*Röntgen
*Start apellklass spår
*Start lk1
*Bli tävlingsklara i Agility
Vi ska gå en kurs för Maria Hagström i Februari och gå en Agilitykurs i sommar.
I övrigt så ska vi springa Hundlöpet i slutet av sommaren. Någon som vill hänga på?









Kommentarer
Postat av: Marlene

Vilken härlig sammanfattning av året :) Skulle gärna haka på Hundlöpet men tror varken jag eller hundrackan pallar det ;)

2011-01-06 @ 16:40:00
URL: http://www.mafomy.wordpress.com
Postat av: Sandra Hermansson

Hej Sandra här! Hittade din blogg via facebook. Vad är hundlöpet förnågot? Kram

2011-01-11 @ 19:39:27
Postat av: Sandra

Kul att du hittat hit :) Det är typ som tjejmilen fast med hund :) Ska du med? ;)

2011-01-11 @ 22:58:37
Postat av: Mögel-Åsa

En Sandra med Giiiii efterlyses - vart har ni tagit vägen? Nu är det dags att hitta på något kul, eller hur?!? JAAAAA.....



Hundlöpet, var går det?

2011-01-11 @ 23:20:17
URL: http://www.kennelhyzz.se
Postat av: Sandra Hermansson

Lät kul! Är det en mil, och vart är det någonstans? Och när?:)

2011-01-12 @ 10:17:04
Postat av: Sandra

Åsa med hundar efterlyses!! Ja jag vill gärna hitta på något kul! Förslag?

Hundlöpet går på lidingö i augusti eller om det va september, det är antingen 1 mil tävling el motion eller 5 km motion. Ska ni me?

2011-01-12 @ 16:21:30
Postat av: Sandra Hermansson

Ja kanske det, isåfall 5 km, jag är inte så tränad! Haha! När är sista anmälningsdagen då, måste kolla lite, ska ev opereras i början på september.

2011-01-13 @ 10:06:35
Postat av: Maja o Zoro

härligt år !! :)

2011-02-07 @ 20:36:51
URL: http://majazoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0