Dag 54 och födelsedagsbarnet :)

Nu närmar sig den stora dagen bara lite drygt en vecka kvar. Hon börjar nog tycka att det är rätt jobbigt med den stora magen, hon flåsar och hjässar lite då och då, det är jobbigt att gå i trappor och hoppa upp i sängen och bilen.



Jag har också börjat känna fosterrörelser och det är riktigt häftigt, nästan så att det inte känns verkligt. Är så nyfiken på vad det är som gömmer sig därinne.



Och idag så fyller lilla gulligull 1 år också. Att jag skulle få en så underbar hund som jag faktiskt har hade jag aldrig kunnat drömma om för ett år sen! För hon har verkligen allt och är helt perfekt. Vi har lärt känna varandra riktigt bra nu och ibland känns det att hon kan läsa mina tankar :)



I förrgår så hade jag med mig hundarna till jobbet i bilen på eftermiddagen och vi har en tant som verkligen älskar hundar och vi började prata om mina hundar och jag nämnde för henne att jag hade dom ute i bilen och då bad hon mig direkt att jag skulle gå och hämta dom båda så hon fick träffa dom. Magi kan ju vara rätt våldsam när hon hälsar på folk och det har hänt fler än en gång att hon gett mig och andra fläskläppar, men hon tog de så försiktigt och pussade på tanten som såklart tyckte att dom båda var helt underbara och hon bjöd dom på lite fikabröd, gissa om hundarna gillade det ;) Dagen efter när jag kommer dit så frågade hon direkt hur det var med hundarna och sa att hon hade drömt om dom på natten. Va härligt det är att en hund kan förgylla en gammal ensam tants dag, synd att det inte används mer på äldreboenden än va det gör, för dom är verkligen glädjespridare för dom äldre! Kommer absolut att ta med dom till tanten fler gånger!

Träningsmotivationen har återvänt från vintervilan! Vi tränar varje dag och det går frammåt. Lite mer tävlingsträning/kedjor och lite finslip så har jag snart inga bortförklaringar kvar för att inte kunna starta Lk1...
Får väl anmäla mig till nån tävling i hemlighet så jag slipper publik :P

Nä nu äre dags för sängen jobbet kallar tidigt imorrn...

Kommentarer
Postat av: Anette

Visst är det härligt att kunna förgylla en dag för de äldre när man har med sig hundarna? Mina brukar få följa med lite nu och då och det är väldigt populärt! :D

2011-03-31 @ 07:14:34
URL: http://mittlivmedodjuren.blogspot.com
Postat av: Marlene

Tjockiiiis!



Visst är det härligt att se ens djur ge så mycket till ensamma och sjuka människor! Du kan väl fråga chefen om du inte får ta med dem in till dem som vill ha djur på besök?

2011-03-31 @ 13:13:35
URL: http://www.mafomy.wordpress.com
Postat av: Susanne & Lia

Vad spännande med valpar snart!

2011-04-02 @ 14:26:04
URL: http://busliganslia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0